CXworx

CXworx
No ordinary AB Workout

Wat is CXworx®?

CXworx

CXworx® is een intensieve workout om je buik-, bil-, rugspieren en spierlussen die het boven en onderlichaam met elkaar verbinden, te versterken. Met een dynamische training voel je je snel sterker dan ooit. Zoals bij alle Les Mills programma's, wordt CXworx ieder kwartaal vernieuwd met nieuwe bewegingen en muziek.

CXworx

Voor wie is CXworx®?

CXworx tilt je, ongeacht je huidige niveau, zonder twijfel naar een hoger niveau. CXworx brengt je snel in shape en je voelt je sterker dan ooit. Les Mills CXworx is conditioneel niet zwaar. Je hebt met name je kracht en doorzettingsvermogen nodig tijdens de les. Een CXworx les biedt alle oefeningen op verschillende niveaus aan.

Hoe ziet een les CXworx® er uit?

Slechts 30 minuten CXworx is alles wat je nodig hebt om je core een uitdagende workout te geven, met een mix van geïsoleerde oefeningen (zoals crunches of leg extensions) die de focus leggen op een specifieke spiergroep of op twee of meer spiergroepen tegelijk.
Elke CXworx les is uit de volgende onderdelen opgesteld:

1. Warming-up

Tijdens de warming-up worden je kern spieren warm gemaakt en leer je hoe je met deze spieren om moet gaan.

2. Core Kracht 1

Daagt je onderste en bovenste buikspieren uit en activeert je spierlussen.

3. Staande Kracht 1

Vraagt het uiterste van je bilspieren door middel van squats en heupbewegingen.

4. Staande Kracht 2

Vraagt het uiterste van je bilspieren door middel van squats en heupbewegingen.

5. Core Kracht 2

Traint je schuine buikspieren met 3 bewegingspatronen - liggend indraaien, zijwaartse hover(s) en klimmende bewegingen vanuit een plankpositie. Dit is een 'superset'.

6. Core Kracht 3

Legt de focus op je rugspieren, ter versteviging van je romp en je houding.

De voordelen van CXworx®

  • Snelle en efficiënte workout.
  • Stoere workout die je fysiek en mentaal uitdaagt.
  • Je kernspieren (buik, billen en rug) worden strakker en sterker.
  • Verbeterd je functionele kracht ter bevordering van je balans, mobiliteit en preventie van blessures.
  • Je ontdekt dat een sterke core een positief effect heeft op je lichamelijke gezondheid.
  • Je verlegd je fysieke grenzen en mogelijkheden